yuichi0613's diary

yuichi0613の雑記、写真、日々の記録。

「ニューヨーク・タイムズ」が2011年からオンラインを有料化すると発表した

昨日、社がプレス・リリースとして発表した。
以下のサイトを参照。
http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?c=105317&p=irol-pressArticle&ID=1377114&highlight=

試訳する。誤訳してるかもしれませんが、怒らずにいていただけるとありがたいですが。

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The New York Timesは2011年に『NYTimes.com』に「メーター方式」を導入することを発表

The New York Times Announces Plans for a Metered Model for NYTimes.com in 2011


The New York Timesは今日、2011年初に『NYTimes.com』に「メーター方式」の有料課金モデルを導入することを発表した。

NEW YORK, Jan 20, 2010 (BUSINESS WIRE) -- The New York Times announced today that it will be introducing a paid model for NYTimes.com at the beginning of 2011.

「メーター方式」という新しい方策は、月毎に設定した記事数への自由なアクセスとその記事数を越えたときにユーザーへ課金をお願いする。これは『NYTimes.com』にとって第二の収入の道を創るのと同時に、精力的な広告費ビジネスを保護することを可能にする。

The new approach, referred to as the metered model, will offer users free access to a set number of articles per month and then charge users once they exceed that number. This will enable NYTimes.com to create a second revenue stream and preserve its robust advertising business.

それはまた、自由と課金の間の適切な割合を維持するためであり、検索が強化する(search-driven)ウェブに結合し続けるための必要なフレキシビリティを提供することになるだろう。

It will also provide the necessary flexibility to keep an appropriate ratio between free and paid content and stay connected to a search-driven Web.

『NYTimes.com』は、2010年には多様なプラットフォームを通して、消費者に摩擦のない経験を提供するようデザインされた新しいオンラインのインフラを構築していくつもりだ。一度「メーター方式」を実行すれば、The New York Timesの宅配を利用している定期購読は、『NYTimes.com』へのフリー・アクセスを続けられる。

Through 2010, NYTimes.com will be building a new online infrastructure designed to provide consumers with a frictionless experience across multiple platforms. Once the metered model is implemented, New York Times home delivery print subscribers will continue to have free access to NYTimes.com.

The New York Times社会長でThe New York Timesの発行人のアーザー・ザルツバーグ氏は「私達の新しいビジネス・モデルは、The New York Timesの非凡なプロフェッショナル・ジャーナリズムのための追加的な支援を提供することを企図している」とし、また「私達の読者たちはとても誠実であり、私達の賞賛に値する(award-winning)デジタル・コンテンツやサービスのためにお金を払ってくれると思っている」と語った。

"Our new business model is designed to provide additional support for The New York Times' extraordinary, professional journalism," said Arthur Sulzberger, Jr., chairman of The New York Times Company and publisher of The New York Times. "Our audiences are very loyal and we believe that our readers will pay for our award-winning digital content and services."

The New York Times社社長で最高執行責任者のジャネット・L・ロビンソンは「こうしたビジネス・モデルの再考の過程はまた、避けられない景気循環への疑念をより少なくする追加的な収入の多様性を達成したいという欲求がそうさせている。」とし、…

"This process of rethinking our business model has also been driven by our desire to achieve additional revenue diversity that will make us less susceptible to the inevitable economic cycles," said Janet L. Robinson, president and CEO, The New York Times Company.

…「私達はまた、私達のニュースや情報がこのビジョンに反映すべき最終消費者の装置、サービス、料金プランや方針の増加的な幅広い領域で重要な役割を果たしているという事実によって導かれている」と述べた。

"We were also guided by the fact that our news and information are being featured in an increasingly broad range of end-user devices and services, and our pricing plans and policies must reflect this vision."

「メーター方式」についての詳細は数ヶ月内に発表できればとした。

More details regarding the metered model will be available in the coming months.

以上。
「metered model」の詳しいことがわかればまたポストします。