yuichi0613's diary






The New York Timesは2011年に『NYTimes.com』に「メーター方式」を導入することを発表

The New York Times Announces Plans for a Metered Model for NYTimes.com in 2011

The New York Timesは今日、2011年初に『NYTimes.com』に「メーター方式」の有料課金モデルを導入することを発表した。

NEW YORK, Jan 20, 2010 (BUSINESS WIRE) -- The New York Times announced today that it will be introducing a paid model for NYTimes.com at the beginning of 2011.


The new approach, referred to as the metered model, will offer users free access to a set number of articles per month and then charge users once they exceed that number. This will enable NYTimes.com to create a second revenue stream and preserve its robust advertising business.


It will also provide the necessary flexibility to keep an appropriate ratio between free and paid content and stay connected to a search-driven Web.

『NYTimes.com』は、2010年には多様なプラットフォームを通して、消費者に摩擦のない経験を提供するようデザインされた新しいオンラインのインフラを構築していくつもりだ。一度「メーター方式」を実行すれば、The New York Timesの宅配を利用している定期購読は、『NYTimes.com』へのフリー・アクセスを続けられる。

Through 2010, NYTimes.com will be building a new online infrastructure designed to provide consumers with a frictionless experience across multiple platforms. Once the metered model is implemented, New York Times home delivery print subscribers will continue to have free access to NYTimes.com.

The New York Times社会長でThe New York Timesの発行人のアーザー・ザルツバーグ氏は「私達の新しいビジネス・モデルは、The New York Timesの非凡なプロフェッショナル・ジャーナリズムのための追加的な支援を提供することを企図している」とし、また「私達の読者たちはとても誠実であり、私達の賞賛に値する(award-winning)デジタル・コンテンツやサービスのためにお金を払ってくれると思っている」と語った。

"Our new business model is designed to provide additional support for The New York Times' extraordinary, professional journalism," said Arthur Sulzberger, Jr., chairman of The New York Times Company and publisher of The New York Times. "Our audiences are very loyal and we believe that our readers will pay for our award-winning digital content and services."

The New York Times社社長で最高執行責任者のジャネット・L・ロビンソンは「こうしたビジネス・モデルの再考の過程はまた、避けられない景気循環への疑念をより少なくする追加的な収入の多様性を達成したいという欲求がそうさせている。」とし、…

"This process of rethinking our business model has also been driven by our desire to achieve additional revenue diversity that will make us less susceptible to the inevitable economic cycles," said Janet L. Robinson, president and CEO, The New York Times Company.


"We were also guided by the fact that our news and information are being featured in an increasingly broad range of end-user devices and services, and our pricing plans and policies must reflect this vision."


More details regarding the metered model will be available in the coming months.

「metered model」の詳しいことがわかればまたポストします。